Mimo niedawnej epidemii koronawirusa, nowojorskie muzea już wkrótce będą mogły zostać ponownie otwarte. Gubernator Nowego Jorku Andrew Cuomo ogłosił niedawno datę, kiedy muzea będą ponownie otwarte. Zamknięcia muzeów były spowodowane pandemią koronawirusa. Teraz oczekuje się, że muzea zostaną ponownie otwarte jeszcze w tym miesiącu. Jest to dobra wiadomość dla wielu odwiedzających miasto.
Koronawirus-19 pogrążył muzea w niezbadanym terytorium
Jak rozwija się globalna pandemia grypy, muzea na całym świecie zmagają się z problemami. Wiele z nich pozostaje bez zwiedzających, ponieważ festiwale są odwoływane, a stowarzyszenia amatorów są bliskie upadku. Skutki tej pandemii będą trudne do przewidzenia, ale nie ulega wątpliwości, że sytuacja ma głębokie konsekwencje dla świata kultury. Pomimo trudności, rządy w całej Europie podejmują proaktywne działania w celu zwalczania Covid-19 i zapewnienia, że muzea i instytucje kulturalne pozostaną istotne i otwarte.
Gruzińskie muzea są jednymi z pierwszych, które zostaną ponownie otwarte. Rozpoczęły ten proces 20 czerwca 2020 r., dwukrotnie obniżając opłaty za wstęp. Rozpoczęły również proces ponownego otwarcia wystaw muzealnych w sposób stopniowy. Blokada została nałożona z powodu pandemii COVID-19.
Niezależnie od zagrożenia epidemią, Ministerstwo Kultury uruchomiło szereg inicjatyw mających na celu wspieranie życia społecznego w całym kraju. Obejmuje to takie inicjatywy, jak bezpłatny wstęp do muzeów i parków archeologicznych w niedziele. Inicjatywy te są zawsze zgodne z protokołem ochrony przed COVID-19.
Wydarzenia i dyskusje w COVID-19 zainspirowały ludzi do zrobienia czegoś pozytywnego, takiego jak zorganizowanie alternatywnych działań kulturalnych. Rządy i obywatele zjednoczyli się, aby poprawić ofertę kulturalną. Stworzyło to ducha solidarności i optymizmu na całym świecie.
Na nowo zbadało segmentację publiczności, motywację i interakcję
W COVID 2019 muzea są zmuszane do nieszablonowego myślenia i ponownego przemyślenia swojego podejścia do zaangażowania publiczności. Nowe badanie przeprowadzone przez ICOM Institute pokazuje, że 75% muzeów planuje zwiększyć swoją ofertę cyfrową i dokonać przeglądu swoich obecnych strategii cyfrowych. Ważne jest, aby muzea przemyślały swoje podejście do angażowania publiczności i zrozumiały wpływ mediów cyfrowych na publiczność muzealną.
Niniejsze badanie skupia się na trzech muzeach publicznych: Manchester Art Gallery, National Gallery i Smithsonian Institution. Analizuje ich obecność cyfrową i deklaracje misji oraz czerpie z dziesięciu wywiadów eksperckich, które obejmowały zarówno dyrektorów, jak i pracowników pełniących role cyfrowe. Badanie opiera się również na przeglądzie literatury. Celem jest zrozumienie, w jaki sposób COVID-19 wpływa na międzynarodowe instytucje kolekcjonerskie na świecie.
Choć COVID-19 wpłynął na przyszłość wielu muzeów, większość z nich wykazała się niezwykłą odpornością i z czasem wyłoni się ponownie. Podczas gdy niektóre nie przetrwają kryzysu, ważne jest, aby pamiętać, że te instytucje pozostają podstawowym źródłem wiedzy dla wielu. Co więcej, wirtualne wycieczki umożliwiły zwiedzającym doświadczanie eksponatów muzeów online.
Na nowo zbadała przyszłość relacji muzeum – zwiedzający
Badanie ICOM opublikowane w listopadzie 2019 r. wykazało, że sektor muzealny planuje inwestycje w cyfrowe dostarczanie treści kulturowych. Siedemdziesiąt pięć procent muzeów zamierza w najbliższych latach wzbogacić swoją ofertę cyfrową. Ponadto planują one dokonać przeglądu swoich strategii cyfrowych. Wyniki te pokazują znaczenie przyjęcia technologii cyfrowej w celu wsparcia misji społecznej muzeów.
Choć ta pandemia spowodowała poważne skutki, niektóre muzea dostosowały się i znalazły sposoby, aby sobie poradzić. Wiele z nich ponownie rozważa swoje modele biznesowe i usprawnia operacje w odpowiedzi. Niektóre z nich zmieniają nawet sposób, w jaki angażują się w kontakt z publicznością, aby lepiej jej służyć. WestMuse udostępniło zasoby i narzędzia, które pomagają muzeom radzić sobie z tym wyzwaniem.
COVID-19 zmusił wiele muzeów do ponownego przeanalizowania swoich zachowań odwiedzających i segmentacji publiczności. Wyniki badania COVID wskazują, że publiczność muzealna nie jest tak jednorodna, jak wcześniej sądzono. W rzeczywistości spektrum zwiedzających muzea wykracza daleko poza klasyczną demografię. Ponadto wyniki COVID-19 wskazują, że wiele muzeów angażuje się w działania z publicznością, która nie pasuje do tradycyjnego spektrum zwiedzających.
Pandemia COVID-19 dotknęła instytucje kultury na całym świecie. Choć niektóre z nich mogą już nigdy nie zostać otwarte, większość wykazała się dużą odpornością i odzyska dawną świetność. To wydarzenie zmieniło oblicze muzeów na całym świecie i wpłynęło na wiele aspektów społeczeństwa. W rezultacie muzea musiały zmienić swoją strategię i objąć technologie cyfrowe, aby kontynuować edukację społeczeństwa.